Rate this post

Aktualizacja – update PageRankDnia dzisiejszego dla Polski odbyła się aktualizacja wskaźnika PageRank. Pomimo, iż obecnie PageRank nie ma żadnego znaczenia to update tego algorytmu zawsze wzbudza zainteresowanie i różnego rodzaju dyskusje i „zachwyty” wśród pozycjonerów. Tak i jest tym razem. Wiele osób na forach wymienia się informacjami i chwali się o wzlotach i upadkach.

Może tak gwoli przypomnienia, czym jest PageRank:

PageRank to algorytm, stworzony przez Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, czyli założycieli firmy Google na początku działalności firmy. Jest to metoda, dzięki której nadawana jest pewna wartość liczbowa w skali od 0 do 10 stronom, które są w indeksie wyszukiwarki, dawniej oznaczało to wartość, jakość witryny. Obecnie, jak już napisałem – PageRank nie ma żadnego znaczenia, o czym oficjalnie poinformowało Google.

Pomimo tego, że PR nie ma już znaczenia, dalej jest wykorzystywany w branży SEO. Główne cele to obecnie Systemy Wymiany Linków (SWL), w nich za dodaną domenę najczęściej dostaje się bonus, jeżeli ma określony PageRank. Dodatkowo, też PR wykorzystywany jest przy sprzedaży domen oraz linków na domenach – sporo ludzi dalej daje się nabrać na wysoki wskaźnik, pomimo iż nie ma już znaczenia.

Reasumując, pozycjonerzy mówią, że PageRank nie ma już znaczenia, jednak ma on charakter symboliczny i miło jest, gdy ten zielony paseczek ma wysoką wartość – jest to przyjemne dla oka. Tak nawiązując do tego – blog ten przy dzisiejszej aktualizacji tego wskaźnika otrzymał PageRank = 1 🙂 A jak jest u Was? Wzloty? Upadki?