Rate this post

System reklam kontekstowych oferowanych przez Google i znanych szerzej jako Adsense, jest jednym z najskuteczniejszych i najbardziej powszechnych w sieci internetowej. Najogólniej mówiąc, reklama kontekstowa ma na celu dopasowanie treści promocyjnych do treści stron, na której się znajduje. Według jej podstawowych założeń – osoby mające kontakt z tym typem reklamy, powinny pozytywniej na nią zareagować, jako, że jest ona bezpośrednio związana z informacjami, których poszukiwały w sieci.

Adsense jest uważany za najlepszy system reklamy kontekstowej, gdyż posiada najbardziej rozbudowaną funkcjonalność oraz najskuteczniej dopasowuje treści do poszczególnych stron oraz serwisów. Reklamy Adsense mogą być umieszczane na stronach w dwóch postaciach – pierwsza z nich, to zwyczajne linki tekstowe, druga to natomiast większe boxy, w których znaleźć może się zarówno reklama tekstowa, graficzna jak i w formie wideo.

Adsense to nie tylko sposób na skuteczną i efektywną reklamę, ale także na zarabianie w sieci, dzięki modelowi PPC (pay per click). Każde kliknięcie w naszą reklamę przynosi nam zyski w wysokości od kilku centów do nawet kilku dolarów! Wszystko zależne jest od tego jak popularna jest nasza strony oraz jaki Page Rank posiada.

Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z usługi Adsense, musisz najpierw założyć swoje unikatowe konto w systemie AdWords, który przygotowany został przez Google dla reklamodawców. Dzięki temu systemowi, będziesz mógł ustalić w jakim miejscu oraz w jakiej formie wyświetlana ma być Twoja treść promocyjna (na stronach zapisanych do programu Adsense albo w wynikach wyszukiwania).

Jedynym minusem korzystania z Adsense jest fakt, że ogranicza on nasze możliwości prowadzenia strony tylko do pewnych, z góry ustalonych treści (liczba kategorii jest tutaj rozbudowana, jednak te najbardziej niszowe mogły zostać w niej po prostu pominięte).