Tzw. gry ekonomiczne były w latach dziewięćdziesiątych jednymi z najchętniej wybieranych przez miłośników komputerowej rozrywki. Rynek przepełniony był grami, w których głównym celem było budowanie obiektów, utrzymywanie ich i skuteczne zarządzanie nimi, przynoszące korzyści finansowe. Wśród popularnych tytułów były gry, których celem było stawianie parków i szpitali, jednak największym hitem był tytuł, który oferował graczowi możliwość budowania i zarządzania całymi miastami, które rozrastały się w potężne metropolie. Najbardziej popularnymi były gry z serii Sim City, tytułu, który przeszedł istną rewolucję. Pierwsze dwie części stanowiły dość prosty symulator, który oferował graczowi duże operowanie wyobraźnią. Nie były one bowiem przykładami wyśmienitej grafiki, a budynki ograniczały się do symbolicznych, płaskich kwadratów z literą oznaczającą rodzaj budowli. Sim City 2000 przyniosło prawdziwą zmianę. Przed oczami gracza stanęły w pełni trójwymiarowe budowle, odwzorowane z dużą ilością szczegółów oraz żywe i tętniące ruchem samochodowym ulice. Ta część była istnym szokiem jakościowym w ówczesnych czasach. Kolejne części serii, jedynie upiększały grafikę i stawały się coraz lepszymi i ładniejszymi, kontynuatorami swojej poprzedniczki.