Rate this post

Dziś, w epoce nowoczesnych smartfonów, które zarówno pod względem parametrów technicznych, jak i możliwości, mogą być w praktyce uważane za komputery, łatwo zapomnieć o tym, że telefon służy przede wszystkim do porozumiewania się dwóch osób. Oczywiście dziś istnieje także wiele innych form porozumiewania się, które w określonych sytuacjach mogą być uznawane za bardziej odpowiednie, choćby z racji możliwości zapisu przekazywanych informacji. Można tu wyróżnić przede wszystkim SMS-y, e-maile, a także czaty. Jednak nadal dla bardzo wielu osób telefon to narzędzie rozmowy. Pod tym względem uprawnione będzie stwierdzenie, że telefon stacjonarny lepiej spełniał zadanie kontaktu dwóch osób. Naturalnie, osoba mająca telefon komórkowy jest stale dostępna. Jednak nie zawsze istnieje dogodny moment do rozmowy, co sprawia, że stają się one często po prostu krótką wymianą informacji. Tymczasem, w epoce władania telefonów stacjonarnych, częste były rozmowy trwające wiele minut, nierzadko ponad godzinę. Na pewno służyło to osiągnięciu lepszego zrozumienia i wspólnoty wśród rozmawiających. Łatwość nabycia telefonów komórkowych za złotówkę sprawia, iż wypierają one telefony stacjonarne, zubożając jednocześnie sztukę rozmowy. Pamiętajmy więc, aby starać się jak najdłużej rozmawiać telefonicznie, jeśli niemożliwa jest rozmowa osobista, zamiast wysyłać wiadomości tekstowe i maile.