Telewizor został wynaleziony w latach sześćdziesiątych XX wieku. Ten niezwykły środek przekazu na początku niezwykle drogi i luksusowy spowszedniał i jest obecnie masowo używany. Nie ma domu bez odbiornika telewizyjnego. Telewizja jest multimedialnym środkiem do przekazywania nam ważnych informacji, ale także znaleźliśmy w niej uzależniającą formę spędzania wolnego czasu. Zamiast rozmowy w rodzinnym gronie podczas obiadu oglądamy telewizje, impreza imieninowa a w tle film, w który wpatruje się kilku gości zamiast świętować i żywo dyskutować. Dzieci są szczególnie narażone na zgubny wpływ telewizji, karmi je ona różnymi informacjami niekiedy niedostosowanymi do ich wieku i rozwoju. Telewizja jest przykładem gdzie technologia osiągnęła ogólnoświatowy poziom i nie wyobrażamy sobie już życia bez niej. Poza celem informacyjnym i rozrywkowym, skutecznie spełnia również cele marketingowe – reklamy tak znienawidzone wywołują u nas potrzebę posiadania, zbędnego z racjonalnego punktu widzenia przedmiotu i napędzają różne gałęzie przemysłu.