Wręczanie smyczy reklamowych to swoista moda wielu obecnie realizowanych spotkań promocyjnych, na których dochodzi do wprowadzenia nowego produktu do sprzedaży i rozreklamowania go. Smycze reklamowe przeznaczone są do zawieszania na nich różnych urządzeń bądź przedmiotów, na przykład jeśli będą dość mocne, można zawiesić na nich nawet telefon komórkowy, smartfon czy tablet. Przeważnie nosi się jednak na nich lżejsze rzeczy, takie jak pendrive’y bądź po prostu klucze do mieszkania.
Wygląd smyczy reklamowych może być znaczący, bowiem jeśli będą ładne, znacznie łatwiej przykują czyjąś uwagę. Mogą być wtedy noszone jako zauważalny dodatek do ubrania. Nieraz nawet obecna moda zachęca do korzystania ze smyczy w jaskrawych bądź kontrastowych barwach z różnymi napisami. Są one dedykowane głównie młodzieży. Starsze osoby również używają smyczy, ale styl jaki stosują nie zezwala na uwidacznianie ich, więc z reguły pozostają pod ubraniem – jako element potrzebny, ale niewidoczny. W ich przypadku kolorystyka pozostaje mało znacząca, bardziej liczy się rozmiar oraz wygoda zapięcia.